poniedziałek, 2 lutego 2015

Fundacja " Chustka "

To kolejny seryjny wpis " na temat " i jego ostatnia odsłona. Chyba

Chustka zmieniła moje życie. Dlatego kiedy powstała fundacja o tej nazwie, zajmująca się walką z bólem w chorobach przewlekłych i nieuleczalnych zgłosiłam się jako wolontariusz.

Dopiero potem dowiedziałam się o kryminalnej przeszłości i przyszłości Piotra Sałygi, jej założyciela. Nie popełnił On przestępstw gospodarczych, nie sprzeniewierzył środków fundacji, nie zaniedbał pamięci swojej żony,  a jednak niesmak pozostał.

Fundacja nigdy nie odniosła się do tego oficjalnie, być może dobrze, zmienił się prezes, fundacja działa. W innym wypadku nagonka mediów mogłaby doprowadzić do zamknięcia " Chustki "
A może nie dobrze, bo może plotce trzeba urwać łeb od razu i pokazać fakty i w taką działalność wchodzić z czystym kontem ?

Jako wolontariusz zamierzałam dołączyć się do akcji tworzenia mapy ośrodków wspierających chorych z bólem. Trzeba było między innymi rozmawiać z pracownikami przychodni zdrowia, poradni, szpitali jak w ich placówce jest zorganizowana opieka dla chorych z bólem, czy w ogóle jest.

Wyszłam z założenia, że potrzebuje identyfikatora i pisma uprawniającego mnie do działania w imieniu fundacji. Wystosowałam do fundacji taka prośbę, sugerując, że mogę opłacić koszty powstania tych rzeczy.
Nigdy nie otrzymałam ani identyfikatora ani pisma.
Jak miałam działać, wchodzić i powiedzieć: " Dzień dobry, jestem z fundacji " Chustka ", uwierzcie mi na słowo i pokażcie jak opiekujecie się pacjentami z bólem? " Nie wiem jak robili inni...

Nie chciałam działać incognito. Nie chciałam się narażać na podejrzenia o niezgodne z prawem zamiary. Nie chciałam pracować na zły wizerunek fundacji ani tej ani jakiejkolwiek innej. Bo w tej branży zaufanie to podstawa, nadszarpnięte oznacza mniej pomocy.

Chciałam wchodzić wszędzie gdzie potrzebowałam - oficjalnie, mówić nazywam się.... proszę tu jest moje upoważnienie i identyfikator. To miało świadczyć o wiarygodności mojej, o wiarygodności fundacji i wiarygodności wszystkich fundacji, które działają uczciwie.

jestem w zawieszeniu





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz